Tanıtım

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Tanımı

Elektrik-Elektronik Mühendisliği, elektriğin üretilmesi, iletilmesi ve dağıtımı ile ilgili sistemlerin yapılması, geliştirilmesi, kullanılması ve denetimi, her türlü elektronik, endüstriyel ve telekomünikasyon sistemlerinin planlanması, yapımı ve işletilmesini kapsayan bir mühendislik dalıdır.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Hedefleri

  1. Ulusal kalkınmaya katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretebilen
  2. Bilimsel düşünceye ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunabilen
  3. Analitik düşünme yeteneğine sahip
  4. Problem tanımlama ve çözüm bulma yeteneği kazanmış
  5. Ülkenin ihtiyaçlarına uygun Ar-Ge projeleri geliştirebilen
  6. Mesleki etik değerlere sahip
  7. Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurabilen çok yönlü ve kültürlü
  8. Çevre bilinci gelişmiş, çevre sorunlarına duyarlı Elektrik-Elektronik Mühendisleri yetiştirmek.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı

Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans programı her biri 30 AKTS değerinde 8 yarıyıldan oluşan ve toplam 240 AKTS’ye eşit 4 yıllık bir programdır. Bölümde verilen derslerin % 20’si temel bilim, % 16’sı genel kültür, % 44’ü Temel Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve geri kalan %20’si de uzmanlık alan derslerinden oluşmaktadır. Programda, lisans öğrencileri ilk yıl Fizik, Kimya, Matematik gibi temel bilim derslerinin yanında Elektrik-Elektronik Mühendisliğine temel teşkil eden birkaç ders ile programa alışmaya başlarlar. İkinci sınıfta, Mühendislik Matematiği ve Diferansiyel Denklemler gibi mühendislik formasyon derslerine ek olarak meslek derslerini alırlar. Üçüncü sınıfta Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini öğrenmeyi tamamlayan öğrenciler, dördüncü sınıfta ileriye yönelik çalışacakları alanla (Elektrik, Elektronik, Devreler ve Sistemler, İşaret İşleme, Kontrol, Elektromanyetik alanlar ve mikrodalga) ilgili dersleri seçerek o alana yoğunlaşırlar. Dördüncü yılın sonunda hazırlamış oldukları Lisans Tez’ini başarıyla savunan öğrenciler programdan Elektrik-Elektronik Mühendisi unvanıyla mezun olurlar. Elektrik-Elektronik Mühendisliği için Yan Dal Programı bölümümüz ve üniversitemizin farklı bölümleri arasında uygulanmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz “Socrates-Erasmus” ve “Mevlana” programları çerçevesinde yurt dışında, Farabi programı çerçevesinde de ülkemiz içerisindeki farklı üniversitelerde öğrenci değişim programlarından faydalanmaktadır.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, öğrencilerin en yeni teknolojileri takip etmeleri ve öğrenmeleri için yüksek kalitede bir program sunmak ve aynı zamanda uygulamalı ve teorik araştırmalara katılımlarını sağlamak için kurulmuştur. Lisans programı, ortak eğitim stratejisi ve pratik yaparak deneyim kazandırma anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Böylece teknolojideki yeni trendlerin kolayca uyarlanması mümkün olacaktır. Program öncelikli olarak Enerji Sistemleri, Elektronik, Haberleşme, Anten ve Mikrodalga Teknikler, Kontrol Sistemleri ve Sinyal İşleme alanlarını içermektedir. Bu sebeple öğrencilere matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini elektrik ve elektronik mühendisliği problemlerine uygulama, Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinin farklı alanlarını anlama, Elektrik ve Elektronik mühendisliğinin en az bir uzmanlık alanında uzmanlaşma ve yaratıcı ve birleştirici tasarım etkinliklerine katılma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Program Profili

Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde Birinci Düzey, TYYÇ’de 6. Düzey), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına, yüksek lisans ve doktora programlarına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ağırlıklı bir programdır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011″ ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alanı kodları aşağıda verilmiştir:

  • ISCED Eğitim Alan Kodu: 52 – Mühendislik
  • ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 6, Categorisi (Profili): 64, Alt Categorisi: 645 – Akademik ağırlıklı lisans derecesi
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Kodu: 52 – Mühendislik
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türü (profili): Akademik ağırlıklı “6. Düzey” lisans derecesi

Eğitim Öğretim Metotları

Samsun Üniversitesi’ndeki programlarda en çok kullanılan eğitim-öğretim yöntemleri aşağıda verilmiştir. Programlar, amaç ve hedeflerine göre, bu listede sıralanan yöntemlerin çoğunu kullanmaktadır. Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünün, hedeflediği program öğrenme çıktılarına ulaşmak için, programın tümünde kullandığı eğitim-öğretim yöntemleri “program öğrenme çıktıları” kısmında, programdaki bir dersle ilgili yöntemler ise “ders tanıtım ve uygulama bilgileri” kısmında yer almaktadır. Kullanılan Eğitim Öğretim Yöntemlerinden Örnekler

  • Ders & Sınıf İçi Etkinlikler
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalışması
  • Laboratuvar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma

Yeterlilik Ölçütleri & Mezuniyet

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için;

  • Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
  • 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
  • 40 iş günü (11 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması

gerekmektedir.

Sınav Yönetmelikleri Değerlendirme ve Not Sistemi

Elektrik-Elektronik Mühendisliği: programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir.

  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Telafi Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Rapor Sunma
  • Bilgisayarla Sunum Yapma
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma

Değerlendirme

Bir öğrencinin başarısı her ders için tanımlanan her bir değerlendirme (dönem içi çalışmalar ve final) için öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Anabilim Dalları

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nde 9 Öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisi tarafından eğitim ve araştırma faaliyetleri yürütülmektedir. Bölümde 7 anabilim dalı bulunmaktadır:

  1. Devreler ve Sistemler Anabilim Dalı,
  2. Elektrik Makinaları Anabilim Dalı,
  3. Elektrik Tesisleri Anabilim Dalı,
  4. Elektronik Anabilim Dalı,
  5. Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği Anabilim Dalı,
  6. Kontrol ve Kumanda Anabilim Dalı,
  7. Haberleşme Anabilim Dalı

Bölümde 4 derslik ve yeterli donanıma sahip 4 laboratuvar (Elektronik ve Ölçme Laboratuvarı, Mikroişlemciler, Endüstriyel Otomasyon ve Robotik Laboratuvarı, Bilgisayar Laboratuvarı) bulunmaktadır.

Bölümümüze üniversite giriş sınavı ile MF4 puanı üzerinden her yıl 30 yeni öğrenci kayıt yaptırmaktadır. Halen eğitim gören lisans öğrenci sayımız yaklaşık 150 dir. Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerinin yanı sıra, bölüm ve üniversite çapında faaliyet gösteren kulüp ve topluluklar bünyesinde de çeşitli etkilikler yürütülmektedir. Bölümümüzde Kalkınma Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı, TÜBİTAK ve BAP destekli projeler yürütülmektedir.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği İş Alanları

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunları, elektrik enerjisi üretim, iletim, dağıtım ve yönetimi, elektronik aygıtlar, nanoteknoloji – mikromekanik, sistem modelleme, bilgi teknolojileri, robotlar, kontrol, telekomünikasyon, aydınlatma iç tesisat ve proje, optik, savunma ve güvenlik vb alanlarda iş imkânlarına sahiptir.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Misyonu

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nün misyonu, uluslararası ölçekte başarılı olabilecek mezunlar yetiştirme, ülkenin ihtiyaçlarına uygun geliştirme projeleri ve bilimsel araştırmalar yapmak, devletin ve milletin gücüne katkı yapacak bilim ve teknolojileri üretmektir.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Vizyonu

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nün vizyonu, uluslararası akredite kuruluşlarının öngördüğü eğitim, öğretim, araştırma, öğrenci işleri, bina altyapısı ve çalışma ortamı, teşkilat yapısı ve işleyişi standartlarına sahip olmaktır.

 

Öğrenci Destek Hattı